måndag, maj 22, 2006

Kan man stämma nån...?

Läste igår Aftonbladets horoskop för denna dag:

"Måndagen blir både romantisk och rolig..."


Jag undrar om jag verkligen är lejon. Min dag började med att jag dängde ett glas rätt ner i golvet när jag famlade efter telefonen som ville väcka mig. Sen bar det iväg till universitetet, ett par timmars grupparbete och vid 12 delades en hemtenta ut som ska lämnas in om 36 timmar... Lunchade med kompisar, åkte hem och skrev. Nu är klockan halv tio och jag sitter fortfarande och skriver... Funderar nu på om man kan stämma någon för "felaktiga horoskop", borde finnas en sådan brottsrubricering.

För övrigt så ska min mor bli med katt. För en månad sen orkade inte vår 19-åriga katt Pippi med längre, men nu har mamma bestämt sig för att förgylla livet med Amadadeus, tydligen en halv norsk skogskatt... Undrar om han är döpt efter Carola och Runars son...?



Amadeus i egen hög person.

2 kommentarer:

Maria Leander sa...

Jag är också lejon, men var inte i närheten av en sån dag men jag hoppas att det var något lejon som upplevde en sån måndag iaf..

Martin Karlsson sa...

"halv norsk", det måste vara en Värmlänsk skogskatt då.