fredag, augusti 25, 2006

4 små rätter - Bloggutmanad

Fick en fyra små rätters-bloggutmaning av Mia Leander.

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
Tvätteriarbetare
Valombudsman CUF
Förskolelärare
Personlig assistent


Fyra filmer jag kan se om och om igen:

Stolthet och fördom – kärleken till mr Darcy upphör aldrig
Bridget Jones – mr Darcy är med där också…
Sin city – rå och härlig
Filmer där flickan och pojken får varandra på slutet...


Fyra låtar jag gärna hör:

Beror på sinnesstämning, men följande brukar funka

She will be loved – Maroon 5
My Immortal – Evenescance
Someone new - Escobar
She wants to move – Nerd
Song no. 6 – Ane Brun


Fyra städer jag har bott i:

Horn/Finede – ingen stad, men metropolen i mitt liv.
Linköping – där jag bor nu
London – varit där flera gånger och åker gärna tillbaka
Mjölby – kärlekens fel


Fyra tv-serier jag gärna ser:

Room-Service
Vänner
CSI
FBI-files (Discovery)


Fyra ställen jag vill åka till:

Indien – underbar och intressant kultur
New York
Island – tänk att få uppleva Island från hästryggen..
Bali


Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

www.dn.se
www.liu.se
www.expressen.se
www.corren.se


Fyra favoriträtter:

Indiskt – skulle kunna leva på nan-bröd
Svärmors köttgryta
Allt med tzatsiki på
Parmaskinka och melon – en (för mig) komplett måltid


Fyra ställen där jag trivs:
Hemma
I Horn hos mina föräldrar
Vid vattnet
På hästryggen


Fyra personer jag vill träffa:

Pernilla – kompis som bor i Umeå
Inga-Britt Ahlenius
Nelson Mandela
George Bush – vill ta reda på hur det står till där uppe


Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten

Murre
Tim Svanberg
Johan Lundgren
Johan Kling

2 kommentarer:

Maria Leander sa...

Åh jag glömde ju bort stolthet och fördom.. den som är såååå bra!

Tim Svanberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.