måndag, augusti 14, 2006

Pengar inget problem för S

Häromdagen mailade jag in en fråga till (S)var direkt, Socialdemokraternas informations-mail där väljare får veta mer om den s-märkta politiken.

Har fått svar idag, två svar (inte illa!), dock är svaren identiska (lite värre kanske), min fråga besvarades egentligen inte utan det var en upprapning av vårpropositionen. Min bild att socialdemokraterna har befästs: opersonligt, samt att de måste ha oerhört mycket pengar (de har ju råd att svara mig två gånger).

2 kommentarer:

Magnus Persson sa...

Man får varken veta vad du frågade eller vad de svarade?

Maria Carlsson sa...

Det var något så osexigt som bostadspolitik. Göran Persson ska ha sagt i ett tal att "han" funderade på att ge bidrag till ungdomar så att de kunde flytta hemifrån.

Jag fick svar att de ville ha hyresgarantier och bostadslån, men hurvida detta skulle vara i form av bidrag, det sas aldrig. Själv tror ju jag att de flesta vill ha ett jobb, så att de inte behöver låna/få bidrag till ett eget boende, men det är kanske bara jag.