måndag, september 04, 2006

Det där med dåligt samvete

Jag har ofta dåligt samvete, för saker jag gjort, men också för saker som jag borde göra. Efter den senaste veckan så har jag dock inte ett skvatt dåligt samvete för saker som jag inte hinnit göra, jag har nämligen haft en mastodontvecka med cirka 80 timmar jobb + lite CUF-aktiviteter. Jag kan liksom inte trycka in mer under den veckan. Nu är det dock mindre arbete och mycket mer av valarbee! Denna vecka är fylld med debatter och skolbesök på allehanda skolor, samt något enstaka torgmöte.

Appråpå dåligt samvete så finns det tydligen en och annan folkpartist som borde ha dåligt samvete. Fruktansvärt tråkigt med alla dessa skandaler som inte bara skadar de enskilda partierna, utan också tilltron till demokratin. Jag hoppas, men tror inte, att detta är den sista skandalen innan den 17 september!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill först påpeka, som många före mig, att det vissa personer inom
Folkpartiet sysslat med är förkastligt, men…
Viktigt att påpeka är det faktum att vår regering, som bla har
nationell IT-säkerhet på ansvaret, inte tvingar dem som använder deras
intranät att byta kod oftare. Tydligen har Fp:s skumma verksamhet
pågått i 7-8 månader. Vill man ha någotsånär säkerhet, särskilt i ett
så viktigt intranät som detta, bör man byta lösen i vart fall varje
månad. Skrämmande slapphänthet av Socialdemokraterna och ett tecken på
en djuplodad okunskap, känns nästan som om de ville bjuda in till
liknade manövrar. Som den gamla storheten C H Hermansson en gång sade.
–"nån jävla ordning får det lov att vara i ett parti". Det är
noterbart att det är SSU:are som läckt lösenorden, att en före detta
SSU:are (koverterad till LUF:are) är en av de som använt dem och att
en tredje gammal SSU:are (journalist på Dagens Industri) är den som
avlöjat affären. Det behöver inte betyda något. Men väcker den lilla
konspirationsteoretikern i mig till liv.


Markus Engholm
Ordf Mjölby C

Maria Carlsson sa...

Kul att du hittat till bloggen Markus!

Min konspirationsteoretiker har också arbetat på högvarv... Det är ju också så lämpligt att man kallar till preskonferens klockan fem på morgonen, efter Reinfeldts framträdande kvällen innen, i en fråga som man känt till under en längre tid.

Cyniskt och utstuderat