fredag, september 15, 2006

Ge mig min stad tillbaka!

Idag har jag varit på universitetet och kampanjat, varit en stund i valstuga, haft torgmöte och hunnit jobba några timmar. Om drygt en timme ska jag gå till valstugan och kampanja fram till småtimmarna...ända in i kaklet!!

Idag har den största Linköpings-nyheten varit handgranaten som slängts in i en villa i södra Linköping. Återigen: högerextrimisterna verkar vara i farten... *suck*

Jag vill att ni lämnar tillbaka min stad NU. En kompis till mig föreslog en gång att man skulle samla både höger och vänsterextrimisterna och sen låta dem slå på varandra...innanför ett högt staket. Ibland känns faktiskt idén tilltalande, men naturligtvis bara för en kort stund. Vi måste lösa det här tillsammans. Är dock fruktansvärt irriterad på Lena Micko, S-märkt kommunalråd i Linköping som nu vill att polisen ska ta hårdare tag på NSF. Förra helgen ville inte hon eller hennes parti delta i manifestationen, utan lät ett par unga politiker ta striden. Inte modigt. Inget civilkurrage.

Trist helt enkelt.

Inga kommentarer: