söndag, september 10, 2006

Vilken tur att vi har public service

Har i kväll varit deltagit som publik på Re:agera, en del av SVT:s valsatsning. En timmes debatt trodde jag. Icke. I denna timme skulle det vara rockband, sketcher intervjuer med väljarombudsmän och någon som kallade sig Elake Måns(borde hetat RÖDE Måns dock). Mitt i allt detta skulle det vara politisk debatt. Inget blev sagt. Det blev pajkastning. Inga nya argument kom fram. Debatten befäste endast fördomen om att politiker bara är sådana som kastar skit på andra.

Tyckte dock att Muharrem och Axel gjorde ett jättebra jobb utifrån de kaosartade förutsättningarna. De fick fram en hel del av våra förslag såsom ungdomsavtalet och en hel del av våra konkreta miljöförslag. En riktig bedrift när andra sitter och skriker i tv-studion

1 kommentar:

Anonym sa...

Säger bara; Instämmer! Tyckte inte programmet gav ett dugg! Däremot kan jag säga att killarna från Centerpartiet var de som gjorde klart bäst intryck på mig! Denna gång frångår jag min vana att lägga min röst på Moderaterna och lägger den på Centerpartiet istället!