söndag, mars 19, 2006

Lukasjenko visar sanningen!

Min mormor brukade säga saker som: "De ljuger tills de blir blå". Och "Vissa straffar gud med detsamma." Min mormor var en mycket klok kvinna, men jag måste säga att Lukajenko har överbevisat mormor Anna-Lisa.

Lukasjenko står i TV, i en vitrysk vallokal och säger att valen är till för det vitryska folket och att valresultatet (som presenterades redan vid lunchtid) är ett utslag av det vitryska folkets vilja. Och det är här som mormors uttryck faller; karln blir inte blå...han behåller faktiskt exakt samma färg!

Frågan är om han kanske inte är medveten om att han ljuger: Han kanske tror att vitryska folket skulle välja honom, oavsett hur han hotar och trakasserar oppositionen, oavsett hur han kontrollerade medierna i Vittryssland är och oavsett hur han hotar med att slå ner eventuella protester.

Nu hoppas jag bara att mormors andra vishet stämmer och att Gud straffar Lukasjenko med detsamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

"What goes around comes around" så jag är övertygad att Lukasjenko inte sitter kvar så värst länge till som sk president. Däremot så kan det bli de näramste dagarna likväl som de kommande åren.

Men jag hoppas som du att din mormors vishet slår in, helst de närmaste dagarna!