måndag, juni 12, 2006

Sol ute sol inne...

...uja, ibland orkar man inte tänka på politik...idag var en sådan dag. Har dock inte slappat för det, utan har varit på introduktionsdag inför mitt sommarjobb. Ganska intressant dag på det hela taget, har fått mycket funderingar kring vård och omsorg, hur man själv vill bli bemött om man blir sjuk eller när man blir gammal...hur dagens gamla har det på servicehus och äldreboenden...sedär, det blev politiska tankar ändå...

Jag vet inte om det var jag som var lite trött eller att det var total syrebrist i lokalen, för jag tyckte det var jätteroligt när sjuksköterskan som föreläste om hygien och smitta sa; "...och könssjukdomar, det är en sk kontaktsmitta för det smittar ju vid kontakt" Vem hade kunnat ana?! Kanske var det så att även sjuksköterskan drabbats av det varma vädret, men jag tyckte att det var hur kul som helst!!