torsdag, april 20, 2006

Jag ska representera "gräsroten"

Östergötlands största dagstidning, Östgöta Correspondenten ska i en artikelserie visa den lite mindre publika sidan av valrörelsen, bortom partiledardebatter och stora mediautspel. De har, så vitt jag förstår, intervjuat ett tiotal personer från olika politiska partier, med syfte att välja ut en person som ska representera gräsrötterna.

Och nu det fina i kråksången, de valde mig! Känns jättekul och överraskande, men också väldigt ansvarsfullt! Jag ska ju ge en annan bild av den politiska verkligheten och jag hoppas att jag kan förmedla denna verklighet på bästa sätt.

Nu måste jag alltså förbereda mig på att ha en fotograf med mig under valrörelsen när jag besöker skolor, har nattfika, gör aktioner på stan, kletar in hela mig i tapetklister vid affischeringar osv osv...

Dags att besöka frisören med andra ord...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis GRÄSROTEN. Jättekul, men inte ska en gräsrot tänka på frisyren, utan utnyttja bara din naturliga skönhet.