fredag, november 24, 2006

Veckan som gått...

Nu har jag inte skrivit på en vecka, fy mig! Ska dock försöka sammanfatta veckan som gått:

I lördags var jag på Kalmars CUF:s distriktsstyrelseintroduktion. En ny styrelse har valts på deras höststämma och det var ett gäng med glada, spralliga och nyfikna människor som mötte mig.

I lördags var det så dags för lite fest med ett gäng från min klass. Jättekul fest med Jenny, Jenny, Jenny (ja, det är tre av dom), Karin, Liza, Anna, Micke + ett gäng förvirrade respektive...de har det inte alltid lätt...

Stockholm var min vistelseort i måndags då Centerpartiet hade förtroende råd. Vi tog nya djärva mål inför valet 2010, då ska vi vara dubbelt så stora som vi är idag. Ett tufft mål, men det var också målet att vi skulle vara Sveriges tredje största parti efter årets val.

Under tiden jag var i Stocholm blev jag också vald till ledamot i Barn och ungdomsnämnden i Linköpings kommun. En stor nämnd med stort ansvar och stor ekonomisk omslutning (budget på 1,8 miljard). Ska bli oerhört roligt och intressant att få verka i denna nämnd!

Tisdagen och onsdagen gick åt till att delta i CUF:s husbilsturné. Turnén har dragit fram genom Sverige och det var riktigt kul att få åka från ställe till ställe och träffa lokala CUF:are och kampanja med dem.

I gårkväll var jag och ett gäng från Centerstudenter och jobbade på Herrgårn (HG), ett studentställe i Ryd. Efter valrörelsen är föreningen tämligen pank, så vi fick kavla upp skjortärmarna och jobba lite. Det var kul, även om jag ibland tittade bort mot dansgolvet med en längtande blick...

På lördag ska jag på förbundsstyrelsemöte, men måste tyvärr åka hem redan på lördagen, det är min jobbhelg, så de får helt enkelt försöka fatta kompetena beslut utan mig...

Inga kommentarer: