måndag, november 27, 2006

I morgon fullmäktigepremiär

I morgon är det dags för min debut i kommunfullmäktige i Linköpings kommun. I morgon ska budgeten upp för debatt och det kommer antagligen bli en långdragen debatt. Vissa partier, framförallt Vänsterpartiet, har gjort budgeten till en lång önskelista till tomten, Miljöpartiet har också tagit på sig spenderbyxorna och tillför i princip alla mer pengar. Nu vet ju alla att tomten inte finns (det vet förhoppningsvis även v och mp) och dessa långa önskelistor kräver också sin skattehöjning. Det är inte en väg som jag ser som önskvärd, istället skulle jag vilja minska det totala skattetrycket.

Får ser om jag hinner rapportera i morgon efter fullmäktigemötet, vi börjar 8 på morgonen och efter några förhandstips så har jag nu förstått att det inte är läge att tänka på en tidig hemgång...

Inga kommentarer: