torsdag, oktober 05, 2006

Reinfeldt äntligen vald!

Regeringsbildningen har börjat och det kändes oerhört mäktigt när Reinfeldt blev vald till vår nya statsminister i eftermiddags. Och ansvarsfullt. Jag känner mig väldigt otålig, jag vill förändra nu, jag vill inte vänta längre. Sen får man försöka sansa sig och inse att det tar lite tid att rodda upp små detljer såsom en statsbudget. Jag tror att många väljare känner likadant och förväntningarna är skyhöga! Det känns hoppfullt att många människor återfått hoppet och tron på att Sverige kan och förtjänar bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud. Det låter som du levt i en diktatur. Även om du inte gillar S-politik så har ju ändå folket i andra val röstat fram en vänstermajoritet.

Maria Carlsson sa...

Anonym

Det jag uttryckte var glädjen över att saker och ting börjar "röra på sig". Jag föreslår att du läser mitt inlägg igen, för jag kan inte på något sätt se att jag på något sätt skulle påstått att Sverige är en diktatur.