onsdag, april 12, 2006

Nu har i alla fall LO gett mig något!

Nu har LO satt igång sin val2006-kampanj, and they are everywhere! Kampanjen tillför inte så mycket nytt egentligen, men har för mig fyllt ett oanat syfte: Min studiemotivation sköt i höjden. När jag tidigare jobbade som elevassistent och barnskötare ja, då var man ju hänvisad till Kommunal = ett LO-fack. Jag gick inte med då för att jag bara fick korta vikariat (känns det igen kanske?).

När jag "får" min examen då är det ju inte aktuellt med något LO-fack, vilket har höjt min motivation inför studierna avsevärt. Jag skulle som LO-medlem bli helt galen om mina dyra fackavgifter gick till sossarnas valkampanj! Inte nog med att de ger direkta bidrag på tiotals miljoner per år, de gör sådana här enorma reklamkampanjer åt sossarna också!

Men tack i alla fall LO för att ni höjt min studiemoral, ni anar inte vad ni ställt till med, läser nämligen arbetsrätt just nu och ska precis sätt tänderna i LAS, vilket i dessa dagar ter sig oerhört passande. :-)

Inga kommentarer: